از کش مکش های طرح سوال تا گران شدن بلیط هواپیما
طرفداران دکتر محسن رضایی
o آفاق را گرديده ام مهر بتان ورزيده ام .خوبان فراوان ديده ام اما تو چيز ديگري
خانه آرشیو عناوین مطالب وبلاگ RSS
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 149
بازدید دیروز : 170
بازدید هفته : 149
بازدید ماه : 957
بازدید کل : 167686
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

اسلایدشو

اسلایدر

از کش مکش های طرح سوال تا گران شدن بلیط هواپیما
موضوع: <-PostCategory-> 20 / 8 / 1391برچسب:کش مکش,طرح سوال,گران شدن,بلیط هواپیما,دولت,احمدی نژاد,دلار,ارز,دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام,آقا محسن,حاج محسن,محسن,دکتر محسن رضایی,دکتر رضایی,مرد اقتصاد,طرفداران دکتر رضایی,کمپین دعوت,ذخیره طلایی,سردار بزرگ فتح پيروزي,یادگار دوران خون و شهادت,معمار اقتصاد,رییس جمهور یازدهم,11,رییس جمهور 11, یازدهم,مطیع ولایت,حامیان دکتر,هواداران دکتر,کاندید ریاست جمهوری,فرزند ایران,فرزند ملت,حامیان دکتر رضایی,رضایی,مرد اقتصاد 92, 8:23

هفته ای که گذشت را می توان هفته سوال از رئیس جمهور نامید.در این هفته کش و قوس های سوال از رئیس جمهور در بهارستان نهم ادامه دار شد و سرانجام طرح سوال با 77 امضا در صحن علنی قرائت شد هر چند که رایزنی ها...

شفاف: هفته ای که گذشت را می توان هفته سوال از رئیس جمهور نامید.در این هفته کش و قوس های سوال از رئیس جمهور در بهارستان نهم ادامه دار شد و سرانجام طرح سوال با 77 امضا در صحن علنی قرائت شد هر چند که رایزنی ها در جلسات غیر علنی مجلس در این خصوص ادامه دارد.

انتخابات آمریکا نیز در این هفته برگزار شد و باراک اوباما مجددا کاخ سفید را در اختیار گرفت.
در این هفته همچنین باغ موزه قصر افتتاح شد و بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص تسهیلات ارزی خبر ساز.

 

قیمت دلار و سکه نیز در این هفته کاهش چشم گیری داشت و سیر نزولی را طی کرد.
اظهار نظرها درباره بیانات مقام معظم رهبری درباره اختلاف سران قوا نیز همچنان ادامه دار شد.
روز شنبه، مصادف بود با عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان جهان.عیدی که در آن حضرت علی (ع) به مقام امامت برگیزده شد.
در این روز، دکتر محمد باقر قالیباف ، در شانزدهمین یادواره شهدای شهرک های گلدسته و فیروز بهرام ، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت : از همه کسانی که تلاش کردند تا ذکر و نام و یاد شهدا زنده بماند تشکر می کنم ، شاید امروز جریان و یا افرادی باشند که بخواهند فرهنگ جهاد و شهادت را از این سرزمین دور کنند ، اما چنین مراسمی هایی موجب توجه بیشتر به فرهنگ جهاد و شهادت می شود.
وی با تاکید بر این که حل مشکلات اقتصادی امروز در کشور کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست ، گفت : آن روز دشمن با تهدیدات نظامی انقلاب را با مشکل روبرو می کرد و امروز با تهدیدهای اقتصادی و مشکلات دیگر و ما باید با کار و تلاش و درست کارکردن و دوری از اسراف از مشکلات جلوگیری کنیم .
 
شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد : بی شک امروز خانواده شهدا و همه ملت ما و هر که عزت اسلام و مسلمانان را می خواهد باید درست کار کند و با دیانت و همراهی ولایت و در اوج عقلانیت و و محبت و گذشت در مقابل مشکلات بایستیم وخداوند هم وعده داده هرکه در مسیر سنت الهی حرکت کند پیروزی اش قطعی است .
روز یک شنبه اما، واکنش ها به بیانات رهبری در خصوص اختلاف نظر سران قوا ادامه داشت و موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار شفاف با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند فضا را از هم اکنون انتخاباتی نکنیم و این فرمایشات به معنای این نیست که از انتخابات صحبت نشود بلکه علیه همدیگر صحبت کردند و تحریک و تنش در جامعه ایجاد کردند اشتباه است و نباید انجام شود.
 
وی به بخشی از فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مبنی بر اینکه " من به مسئولان و رؤسای قوا هشدار می دهم که مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند. " اشاره کرد و افزود: باید مسئولین هم دل باشند در حال حاضر ما یک دشمن مشترکی داریم که ما را تحریم و محاصره کرده و انواع اقسام مشکلات اعم از تحریم نفتی،بانکی و تحریم دارو و... را انجام داده است. ما نباید در این شرایط به دنبال ایجاد تنش در جامعه و تخریب همدیگر باشیم و واقعا باید رهبری را فصل الخطاب دانست و به هر چه ایشان فرمودند توجه کنیم.
 در این روز همچنین، باغ موزه قصر افتتاح شد و دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ موزه قصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه ها و رویکردهای اصلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی تبدیل مراکزی مانند پادگان ها و زندان های قدیمی به مراکز فرهنگی ، آموزشی و تربیتی است که در این راستا به طور مثال بوستان ولایت در محل پادگان قلعه احداث شد و در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.
شهردار تهران گفت : امروز زندان قصر به باغ موزه قصر تبدیل شده و در واقع محلی آموزشی ، فرهنگی و تفرجگاهی شده که گوشه گوشه آن می تواند درس عبرت و آموزش باشد برای همگان و نشان دهد که در گذشته چه کسانی سختی و رنج کشیدند تا امروز ما بتوانیم استقلال و آزادی خود را حفظ کنیم .
 
وی با بیان این که امیدواریم شهرداری تهران بتواند مراکزی مانند این باغ موزه بیش از پیش در پایتخت احداث کند گفت : مدعوین مراسم افتتاحیه باغ موزه قصر، چه کسانی که مانند دکتر شیبانی عضو شورای شهر در این قصر زمانی زندانی بودند و چه نمایندگان مجلس ، و اعضای قوه قضاییه، همه به نوعی در شکل گیری باغ موزه قصر نقش داشتند و ما از همه آن ها سپاسگزاریم.
روز دوشنبه، در حالی که پیش از این درگیری بین آمدن و نیامدن به صحنه انتخابات و انتخاب کاندیدا ادامه داشت و دارد ، محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات مهر پیش‌بینی کرده است كه سیدمحمد خاتمی در انتخابات آینده رياست‌جمهوري حضور بسیار فعالی خواهد داشت اما اینکه خودش نامزد انتخابات شود هنوز مشخص نیست.
 
وي همچنين از حضور جدي اصلاح‌طلبان در انتخابات پيش‌رو خبر داده و تاكيد كرده است كه «با توجه به صحنه سیاسی کشور اصولگرایان هم با شدت قابل توجهی وارد رقابت انتخابات خواهند شد اما اینکه چه اتفاقی در ماه‌های آینده روی دهد مشخص نیست و هنوز زمان باقی مانده است
 
مدیر مسوول روزنامه اعتماد نیز در آخرین اظهار نظر خود با بیان اینکه در دولت آینده نیازمند افراد کارآزموده هستیم، خاطر نشان کرد: دولت آینده نیاز به افراد کارآزموده ای دارد که سال های سال در دورن انقلاب اسلامی پخته شده اند و ما از این افراد در جناح های مختلف سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب کم نداریم که در دنیا مطرح هستند و حریف ندارند و به طور مشخص می توان از آقای خاتمی و هاشمی نام برد که حضورشان در انتخابات چه به صورت مستقیم و چه به صورت حمایت از کاندیدا موثر است.
 
تا به این ترتیب تمایل اصلاح طلبان برای رسیدن به پاستور با وجود اختلافات شدید درون گروهی بیش از پیش مشخص شود.
 در این روز همچنین، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده مجلس هشتم در گفت و گو با خبرنگار شفاف با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه " مسئولان بویژه سران سه قوه باید با وظیفه شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هرگونه کشاندن اختلافها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است" گفت: باز هم باعث و بانی این کار، متاسفانه رییس قوه مجریه بود که موجب شد سایر قوا نیز عکس العمل نشان بدهند به نظر می رسد فرمایشات مقام معظم رهبری جامع ترین و کامل ترین فصل الخطاب همه مسایل بود و ضرورت داشت که این اتفاق بیفتد.
 
وی افزود: اگر مقام معظم رهبری این فرمایشات را مطرح نمی کردند شاید ما شاهد بودیم که مسایل بهرنج تر می شد. این فرمایشات باعث می شود مردم،سه قوه و سایر افرادی که اقدام به تخریب یکدیگر میکردند و دیگران را زیر سوال می بردند و درمسایل کاری به منظور ضربه زدن به یکدیگر انتخابات اقداماتی را انجام می دادند، دیگر این رفتارها را انجام ندهند .
 
این نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: طبیعی است که هرکس از این دستور رهبری تمرد کند نشان می دهد که دلش برای انقلاب کشور و مردم نمی سوزد. فرمایشات رهبری یک چراغ راهی بود برای سایر مسایل سیاسی کشور و بسیار به موقع و جامع و کامل بود که این نشان از درایت و تیز هوشی رهبر عزیزمان دارد که مسایل را به موقع به جامعه القا می کند.
روز سه شنبه اما، روز سرنوشت ساز برای آمریکا بود چرا که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این روز برگزار شد.
 
در این روز همچنین، در تازه ترین اظهارات ارزی، سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه تلاش دولت بر تک نرخی کردن ارز متمرکز است، گفت: این کار باید در قالب یک برنامه حساب شده انجام شود تا به سرانجام برسد.

سید شمس الدین حسینی درخصوص اینکه چرا به رغم تاکید دولت بر تک نرخی شدن ارز هم اکنون با چند نرخی شدن ارز در بازار مواجه هستیم؟، گفت: تلاش دولت تک نرخی کردن ارز در کشور بوده و همچنان هست.

وزیر اقتصاد کابینه دهم با بیان اینکه تصور می کنم حرکتی که آغاز شده (راه اندازی مرکز مبادلات ارزی) موجب کاهش یافتن قیمت ارز در بازار موازی شده است، گفت: امیدواریم با اجرای موفقیت آمیز این سیاست به سمت تک نرخی شدن ارز برویم.

البته این اولین باری نیست که وعده تک نرخی شدن ارز و سایر اقدامات برای کنترل بازار ارز توسط اقتصادی های دولت مطرح می شود.
 
روز چهارشنبه، بانک مرکزی  بخشنامه‌ای را صادر کرد که بر مبنای آن، افرادی که از حساب ذخیره ارزی وام دریافت کرده‌اند باید بازپرداخت را به نرخ مبادله‌ای انجام دهند.
 
بر مبنای این بخشنامه، آن دسته از تسهیلات گیرندگان از حساب ذخیره ارزی که هم‌اکنون سررسید اقساط آنها سرآمده است، باید به جای بازپرداخت تسهیلات به نرخ ارز در زمانی که تسهیلات گرفته‌اند، به نرخ مبادله‌‍ای بازپرداخت تسهیلات خود را صورت دهند.
 
این بخشنامه در واقع به این معناست که به عنوان مثال اگر کسی تسهیلات ارزی را به نرخ 1050 تومان دریافت کرده و بر اساس مقررات، بعد از گذشت 5 سال، قرار بود که بازپرداخت آن آغاز شود ،حالا باید بر طبق نرخی که هر روز در اتاق مبادلات ارزی از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، آن را پرداخت کند.
 
بخشنامه ای غیر اصولی که در وضعیت اقتصادی فعلی و در حالی که تولید و صادرات در معرض فروپاشی قرار دارد و هر روز اخبار از تعطیلات کارخانجات تولدی به گوش می رسد، برای فعالان حوزه اقتصاد به منزله فاجعه تلقی شود.
در این روز همچنین افزایش 65 درصدی قیمت بلیط هواپیما خبر ساز شد و مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت.
خبر مهم چهارشنبه اما انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا بود. در خبر ها آمده طرفداران اوباما بلافاصله بعد از اعلام پیروزی اوباما به خیابان های برخی ایالت ها ریخته و به شادمانی پرداختند.

منبع: شفاف


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط مرتضی میرچولی | لینک ثابت |

آخرین مطالب:
  • » پیام تبریک دکتر محسن رضایی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران
  • » فردا، کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی
  • » صفحه کلیپ های دکتر محسن رضایی در آپارات
  • » بعد از موذن زاده، بهمنی و ...، نوبت به محمود کریمی و سایرین رسید
  • » بیانیه جمعی از هنرمندان به حمایت از رضایی
  • » لیست حامیان مردمی دکتر رضایی برای شورای شهر
  • » نظرسنجی‌ها: اکثریت به محسن رضایی رای می دهند+نمودار
  • » حمایت خانواده شهید هزاوه ایلام از دکتر محسن رضایی
  • » حمایت رسمی بیماران تالاسمی خراسان رضوی از محسن رضایی
  • » حمایت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون شهر تهران
  • » حمایت بانوان فعال اقتصادی از رضایی
  • » برنامه‌های رضایی برپایه نیاز مردم تنظیم شده است
  • » اعلام حمایت استقلالی ها از محسن رضایی
  • » حمایت نوه امام راحل از محسن رضایی
  • » بازتاب تصویری نشست خبری دکتر رضایی در سایر رسانه ها
  • » تعیین زمان برای حل مشکلات شعار پوپولیستی است/ به شرف رزمندگیم قسم،با مطالعه آمده ام
  • » سفره مردم و دولت باید یکی شود
  • » بی نظیر‌ترین برنامه انتخاباتی در ‌تاریخ انتخابات ایران رو‌نمایی شد
  • » با انتشار بیانیه ای توسط بیش از شش هزار از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اعلام شد
  • » باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود